framtidens golfproffs

Hemma igen efter en mysig helg på Öland med släkten. Mormor och Mepa fyllde 70år i fredags! :) Jag jobbade fram till kl 12 och efter det var det fullt upp. Hängde med Robban till systemet, duschade och gjorde mig iordning, packade till mig och till vovvarna, packade ner mat som skulle med och packade in i bilen med hjälp av Robban. Sen fick jag skynda på pappa och Calle så vi skulle komma iväg. Efter ett stopp på systemet så åkte vi iväg. Hundarna lämnade vi på ett hundpensionat över helgen, så fick åka en liten, liten omväg för att komma dit. Tur att det inte var långt, för det är galet tråkigt att åka bil. Jag somnade efter att vi hade släppt av dem, var så himla trött :P Var framme hos min moster runt 18-tiden, där alla väntade! Blev tipspromenad och lite tävlingar innan det var dags för mat.

På lördagen skulle vi ut på utflykt till en örtgård. Faktiskt väldigt mysigt och vi hade vädret på vår sida ;) Efter en liten rundtur och kryddshopping blev det lunch och sen åkte vi tillbaka hem till min moster. Mina småkusiner ville spela golf, så innan kvällens festligheter drog igång, åkte vi bort till golfbanan. Här står de och övningsslår. Söta va?! :)

Kvällens mat bestod av grillad fläskfilé och grillad kyckling samt potatis, sallad och såser. Hur gott som helst! Till efterrätt fick vi hemgjord ostkaka :D

Idag åkte vi ner till Ölands södra udde och till Långe Jan. Alvaret påminner faktiskt om savannen i Sydafrika :P Hur fint som helst! När vi kom tillbaka blev det lite lunch och sedan for vi hemåt. Världens liv när vi skulle hämta upp hundarna, som var superglada att få komma hem! Det har nog varit tufft för dem i helgen, båda ligger utslagna på kontoret :P Jag själv är också helt död, förstår inte varför. Och fr.o.m. nästa måndag (inte imorgon) ska jag jobba 13dagar i rad :/ Det ska bli spännande! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0