live fra Radisson

Står i en tom reception på Radisson, verkligen helt døtt! En gjest på huset, som jag dessutom vet er ute på en liten tur nu. Kænns riktigt konstigt att stå hær, har inte vant mig vid att ha uniform på mig och kænner inte till huset så bra æn. Men det kommer nog med tiden! Længtar till MRT øppnar i høst iaf :P

Trysil visar upp sin bæsta sida denna vecka, riktig sommarværme - we like alot! :D Suttit ute i solen efter jobbet varje dag, før på min och Siris terass er det sol fra typ kl 12 tills den går ner, lovely. Igår var jag hos Steve en svæng efter jobbet, sen drog vi till Radisson før lite bad och flowride :) Åkte sedan ner till byn før lite middag, førsta gången jag åt kinamat hær i Trysil. Godare har man ju ætit, mest før att jag faktiskt har varit i Kina, men också på andra restauranger i Sverige :P Klockan 15 går jag av mitt pass och er ledig i dagarna tre. Det firar vi med grillning och alkoholhaltiga drycker ikvæll hos Steve med massa trevligt folk. Imorrn ska jag ligga i solen och steka hela dagen och likaså på søndag och måndag :P Måste tvætta lite nån dag, men det ska jag nog hinna.

Igår fick jag æntligen iordning på mitt rum, eller rættare sagt, igår tog jag tag i att stæda mitt rum ;) Er riktigt nøjd med resultatet. Tycker det er synd att det ligger så långt ifrån, før jag hade verkligen kunnat bo dær i vinter om det hade varit lite nærmre backen och alla andra sæsongare. Nu i sommar passar det perfekt, då får jag lite motion varje dag :)

Dags att gøra nåt kanske... Två timmar och tjugo minuter kvar! Puss

ebba och vickan spårar i Dubai

Haha, de här bilderna är ju för roliga! Ligger i min säng och asgarvar, vilken kväll alltså :) Den första bilden visar att det dessutom spårade tidigt, för den är tagen på hotellrummet innan vi ens har gått ut :P På sista bilden kan man ju se att det har spårat rejält, vad hände där liksom?! ;) Great minds think alike <3

Dubai - part four

Lördagen var sista dagen som vi kunde göra något på, för vi hade redan bestämt att eftersom vi skulle lämna Dubai på söndagen skulle det vara en chilldag. Efter frukosten på lördagen åkte vi till stranden, eftersom vi fortfarande inte hade varit där. La ut våra handdukar och tog ett dopp. När vi väl skulle smörja in oss med lite solskyddsfaktor var det sand överallt. Jag hade dessutom små blåsor på foten från fredagen och salt och sand i såret var inte skönt. Vi både började ångra val av dag att åka till stranden :P Vi låg och svettades ett tag, tills jag började få ont i huvudet och behövde både vatten och mat. Gick bort till Jumeirah Beach Hotel för lite lunch. Vi kände oss båda mycket piggare efter lunchen. Vandrade tillbaka till stranden och la våra saker på första bästa plats. Hoppade i vattnet direkt och bara låg där och njöt. Plockade snäckskal och tog massa fina bilder innan vi duschade av oss och satte oss i en taxi tillbaka till hotellet. Ikväll var det dags för utgång, så det blev en två timmars powernap innan vi började festa. Drack passoadrinkar, malibu-cola och passoa-shot och var lite salongsberusade när vi väl gick till restaurangen :P Middag på Bice, med utsikt över fontänen - hur mysigt som helst och så jävla gott det var! Messade vår Hummerchaufför Ali, som kom, tillsammans med sin polare, och hämtade upp oss i sin Hummer ;) Vi ville ute och dansa, så vi drog till Marina Club. Fanns tre olika klubbar där, vi gick till Boudoir, ett hip hop och r'n'b ställe. Dansade hela natten lång, eller iaf två timmar innan de stängde :P Åkte Hummer hem, tackade och sa hejdå till killarna. Vet inte vad klockan var när vi somnade, blev väl ca fyra timmars sömn.
Sjukt trötta och bakis tog vi oss ändå upp till sista frukostbuffén på söndagen. Ingen av oss åt speciellt mycket, lite frukt och juice typ. Upp till rummet för att sova en timme innan det var dags att börja packa. Vi checkade ut och lämnade bagaget i receptionen. Båda hade bränt sig rätt rejält på lördagen, så vi la oss i skuggan. Vickan sov lite och jag läste en bok. Beställde lite lunch och smoothies och chillade lite till. När jag tröttnade, tvingade jag upp Vickan och köpte en flaska vatten. Duschade och gjorde oss iordning och sedan gick vi bort till Dubai Mall för att shoppa en sista gång. Egentligen skulle vi på kvällssightseeing, men den struntade vi i och shoppade lite till. Åt middag och kollade på fontänshowen en sista gång, innan vi gick tillbaka till hotellet för att försöka få ner allt vi hade shoppat i väskorna. Hade beställt transfer från hotellet vid 21.30. Vid 22 hade den fortfarande inte kommit, så de fixade en sista-minuten lösning tror jag. Vi kom i vart fall till flygplatsen och insåg att vi båda hade kollat fel på biljetten. Vårt plan skulle inte alls lyfta vid 01.30 som vi trodde, utan 02.30!!! Fyra timmar spenderade vi på flygplatsen, men det var ju tur att det inte var åt andra hållet :P De timmarna gick ganska fort dessutom! Vid den här tiden var vi båda helt slutkörda, tror vi båda däckade på planet så fort vi satt oss. Vi sov gott på planet hem, vilket gjorde att resan dessutom gick mycket snabbare :D

Veckan har verkligen varit helt underbar! Har varit grymt kul att spendera den med Vickan :D Tack för allt babe, kommer sakna att inte kunna träffa dig varje dag nu. Love <3

Dubai - part three

Vaknade upp utvilade (?) på torsdagsmorgonen. Eftersom sandboardingen i öknen inte gick så väldans bra, bestämde vi oss för att åka snowboard. I Mall of the Emirates har de en inomhusskidbacke nämligen, så vi bytte sand och 40graders värme mot snö och minus 2 för några timmar. Vi köpte ett tvåtimmars-skipass och i priset ingick även byxor, jacka, strumpor, boots och bräda. Mössa och vantar hade vi packat ner själva, inte tänkte vi köpa några bara för några timmar. En timme åkte vi, innan vi tröttnade och gav upp. Det var kul, men när man har varit i Trysil ett halvår så kändes det lite litet :P

Strosade runt i köpcentret ett tag, bara för att kroppen inte skulle få en chock att gå från minus 2 till 40 plus! När vi kom tillbaka till hotellet igen gick vi ner till poolen ett tag. Eftersom klockan var typ 15.30 så var det skönt att ligga där för en gångs skull :P Inte sådär äckligt varmt som på morgonen. På kvällen bestämde vi oss för att åka upp till toppen av Burj Khalifa, men väl där insåg vi att alla tider var fulla idag :/ Som tur var fanns det plats på fredagen, så vi köpte biljetter och gick istället och åt middag :) Återigen var vi helt slutkörda, så blev ingen utgång denna dag.
fredagen hade vi bestämt att vi skulle till Aquaventure och The Lost Chambers. Vi köpte en kombobiljett och började med att kolla på alla fiskar i The Lost Chambers. Trodde det skulle vara större än vad det var, men det var mysigt att gå runt där inne. Fanns några fina fiskar och några mindre fina :P När vi var klara där inne, gick vi in till Aquaventure. Låste in alla våra saker i skåpet, smörjde in oss och sen gav vi oss ut. Vi började med att glida omkring i varsin uppblåsbar ring i deras 2km långa fors :) Åkte lite vattenrutschkana, både med och utan ring. De hade en rutschkana som var 27,5 m hög och 61 m lång och gick nästan rakt ner, The Leap of Faith hette den. Riktigt läskig, men det var kul. Snacka om adrenalinkick ;) Vi letade upp varsin uppblåsbar ring och gled runt i forsen igen. Vet inte hur många gånger vi var vid vågorna, men där hängde vi iaf fram tills att det stängde :D Sjukt kul! Killarna som jobbade som lifeguards stod i vattnet och puttade på och jävlades med alla :) Vår plan var att sova lite när vi kom till hotellet, men det insåg vi att vi inte hade tid med. I 6½timme hade vi varit på Aquaventure och det tog ca en halvtimme hem till hotellet, så klockan var över åtta när vi väl var hemma. 22.30 skulle vi upp till toppen, så det var bara att göra sig iordning. Hann inte ens äta middag innan, för då hade vi blivit tvugna att trycka i oss maten på en halvtimme :P Köpte istället en muffins och smoothie och satte oss och kollade på fontänshowen tills det var dags att ta sig till toppen! Hissen upp till 124 våning tog under en minut! Det var helt galet vackert att se Dubai från ovan. Stod ute på terassen nästan hela tiden. Fick t.o.m. chansen att se fontänshowen från ovan, det var coolt! Tog massa bilder och beundrade utsikten. Gick in och kollade lite åt det andra hållet samt i teleskopen så man kunde se ännu längre bort och även kolla hur det såg ut förr. Vet inte hur länge vi var där uppe, men innan vi gick tillbaka till hotellet stannade vi på Candylicious-butiken och köpte med en påse Jellybeans och Skittles hem :) Väl på hotellet blev det att beställa room service eftersom vi inte hann äta middag innan. Efter maten somnade vi typ direkt :P

grattis :D

Grattis världens bästa Robban som fylller 22 år idag :) Och grattis till världens bästa Calle som precis tagit körkort :D

great minds think alike

I onsdags var jag och Vickan hos Emil och tatuerade oss :D Min fjärde och hennes andra. Har inte lagt upp en bild för att jag ville att familjen skulle få se den på riktigt innan den kommer upp på facebook :P
Vi båda har samma text på utsidan av vänster fot. Texten är på arabiska och betyder "great minds think alike". Riktigt nöjda båda två! Nu ska den bara läka, så det inte gör ont när man råkar sätta sig på foten :P

Friends forever babe <3

Dubai - part two

Vi vaknade upp rätt möra i kroppen på tisdagen. Denna dag bestämde vi oss för att åka på sightseeing :) Tanken var att åka till Abu Dhabi också, men när vi insåg att det tog två timmar dit så ångrade vi oss. Istället blev det en heldag i Dubai. Det var äckligt varmt på den där bussen, för man måste ju såklart sitta ute! I priset ingick också en timmes båttur på floden, så vi hoppade av bussen och satte oss på båten. När vi sitter där och väntar på att båten ska avgå, så inser vi hur trötta vi är och att vi inte alls vill åka båt. Hoppade av båten och stod och väntade på nästa buss som skulle gå. Den bussen kom inte, så vi fick snällt stå och vänta på den sista bussen för dagen. När den kom så kunde den endast ta oss till startplatsen och det var inte ens åt vårt håll. Fick istället leta efter en taxi. Blev en liten powernap men sen var det dags att göra sig fin inför kvällen. Vi tog taxi (som vanligt) till Jumeirah Beach Hotel och hamnade på en mexikansk restaurang. Margaritas och texmex, hur bra som helst :) Ännu bättre om drinkarna hade smakat bra! Idag skulle vi till en klubb, så var det bara :P Servitrisen tipsade om 360, en bar som låg vid vattnet. Vi gick dit och drack varsin drink, men det var inget dansgolv. Träffade på två killar och hängde lite med dem. Alla fyra åkte vidare till en annan bar, fast vi bad om att åka till ett dansställe. Hängde lite där innan vi blev alldeles för trötta, eller rättare sagt jag blev för trött :P
onsdagen hade vi bokat ökensafari på eftermiddagen och bestämde därför att det inte var någon idé att åka till stranden denna dag, utan det blev istället poolen. Vi gick till Dubai Mall för att äta lite lunch och sen tillbaka till hotellet för att vänta på transfern till öknen :) Väl på plats där safarin startade bytte vi bil till en fyrhjulsdriven jeep. Jag och Vickan hamnade längst bak och fy fan vad kul det var! :D Vi satt och skrattade hela tiden medan chauffören tog oss upp och ner för sanddynerna. När vi kom fram till campet fanns där lite olika saker att göra fram tills det var dags att åka hem igen. Vi "red" på kameler (jag skriver "red" för att det tog max en minut och sen var det över), höll och fotades med en falk, gjorde en henna-tatuering på handen, försökte åka sandboard, kollade på magdans, åt mat och satt på en sanddyn och chillade.

Resan tillbaka var också riktigt kul :) När vi väl skulle åka tillbaka till hotellet fick vi inte åka samma buss som dit, för han skulle till marinan och där bodde inte vi. Istället skulle vi åka med en annan buss, så vi satte oss i den och väntade på att flera gäster skulle komma. I väntan på dem kommer ägaren till Hummern som stod där och i den fanns två platser över. Gissa vilka som fick dem?! ;) VI!!! :D Överlyckliga hoppar vi in i den och vi blir avsläppta sist. Ali, vår chaufför, gav oss sitt nummer och sa att vi skulle ringa om vi skulle ut någon dag. Den kvällen blev det verkligen ingen utgång, helt slutkörda somnade vi ganska fort när vi lagt oss i sängen :P

Dubai - part one

Hemma i Sverige igen efter nio helt underbart roliga dagar i Dubai tillsammans med Vickan! Vi har haft det så galet bra och gjort så massa roliga saker :)

Vi landade i Dubai tidigt, tidigt på söndag morgon och var väl framme på hotellet runt 4-tiden. Receptionisten Laban skrev fel rumsnummer så var bara att åka ner till receptionen. Den andra receptionisten bad om ursäkt säkert tio gånger, klickade lite i vår bokning och helt plötsligt var vi uppgraderade till business class med utsikt mot Burj Khalifa :) Tack och bock för det! Vi sov till 12 ungefär och bestämde oss för att idag blir det en chilldag på hotellet. Tog hissen ner till poolen och möttes av en värmebölja så fort vi klev utanför dörren ut :P La oss i varsin fatboy vid poolen och tog ett dopp var 10:e minut kändes det som. Hela veckan har bjudit på minst 35graders värme på dagen och ca 30 på kvällen! På kvällen åt vi ceasarsallad på Infinity bar på hotellet och drack konstiga drinkar :P
Efter en god frukostbuffé på måndagen, la vi oss vid poolen för att få lite färg :) När det var dags för lunch, lämnade vi solen och gick bort till Dubai Mall som låg 10min från hotellet. Sjukt stort, tror inte ens vi var överallt och då var vi ändå där ett antal gånger :P Efter lunch och lite shopping för Vickans del, gick vi tillbaka till hotellet för att duscha och göra oss iordning för middag ute och sen en utgång. Vi fick tips från repan att åka till Zuma, men det var en timmes väntetid för att få bord. Vi hoppade in i en taxi och frågade var man skulle åka för att få både restauranger och nattklubbar. "Marinan" sa han och körde oss dit. Väl där inser vi att ingen restaurang är licenserade och har därför ingen alkohol till försäljning. Efter middagen så gick vi nerför gatan för att hitta nattklubbarna som han tipsade om, men inte var de där iaf. Efter typ 40minuters promenerande gick vi till Ritz bara för att ta en drink. Hamnade i deras lobbybar där en pianist spelade, samtidigt som de visade en fotbollsmatch på tv :P

Vi gjorde ett sista försök att hitta en nattklubb och hoppade in i ytterliggare en taxi och bad honom köra oss till en nattklubb. Han släppte av oss vid ett hotell som hade två stycken nattklubbar. Den som verkade bäst hade såklart ett private party denna kväll och den andra hade lite finare dresscode. Vi gav helt enkelt upp och bestämde oss för att gå hem, för vi såg ju Burj Khalifa och det låg precis vid vårt hotell. Efter 1½ timmes vandring tog vägen slut och vi fick åka taxi för fjärde gången den kvällen. Var hemma på hotellet runt kl 3 och däckade direkt.