Igår var en helt underbar dag :) Hade en Ebba-Vickan-dag. Började med Fjellroa på Kulpen SPA uppe på jobbet. Var där strax efter 12, sen gjorde vi hårinpackning, la ansiktsmask, skrubbade kroppen, satt i bubbelpoolen ute, drack cava, bastade, simmade lite och pratade om allt! När vi var klara gick vi till Stabben för att vänta på bussen hem. Blev en pommestallrik och en cider innan vi var klara :P Vickan bestämde sig för att hon ville ha med bilen hem direkt, så Rebecca var snäll och körde ner den då hon slutade lagom då. Väl hemma kände jag att en powernap var behövlig. Somnade och sov en timme och vaknade av att Vickan kom och ringde på dörren :) Var bara att sminka sig och ta på sig lite kläder och efter ett kort samtal med mamma på skype drog vi till Big Horn Steakhouse för middag. Så jävla gott det var!!! Vi satt på restaurangen i tre timmar och hade det koseligt :) Sen drog vi hem till mig och drack lite mer. Elin kom dit lagom när vi kom hem. Emma kom hem strax efter det och sen dök även Camilla upp :D Ännu mer mys och mer dricka, sen drog Vickan, jag och Camilla till T2. Var inte alls mycket folk där, men vi hade det jäkligt kul! Självklart befann vi oss på dansgolvet ;) Röjde gärnet tills de stängde. Vickan och Camilla visade upp lite dansmoves även efter stängning, synd att inte kameran var med då :P På väg hem blev det ett stopp på Happy Faces för lite fyllekäk. En fet pommes med tzatziki för mig och en vanlig burgare till Vickan :) Ingen efterfest denna gång, men det var nog bra. Hade inte orkat. Pratade lite med Marius innan jag tackade för mig och kröp ner i sängen halv 4. Tack för igår Vickan, hade det hur kul som helst! Du är bäst <3

Min plan var att sova tills jag vaknade idag, men blev väckt vid halv 12 av Wiebke. Eleni är sjuk och jag är tydligen den enda som är ledig idag. Eller var rättare sagt, ska jobba 15-22.30. Krya på dig Eleni!

Nähe, lite frukost innan jobb kanske!?! :*

familjebesök

Den här veckan har familjen varit på besök :D Mamma, pappa, Robban, Calle, Jenny, Kent och Pontus. Hur mysigt som helst. De kom förra lördagen på eftermiddagen, så blev lite mat på kvällen innan jag var tvungen att gå hem och sova. Jobbade 06-14.30 på söndagen, sen blev det lite julfirande på kvällen. Julmat och julklappar :) Fick massa fina kläder som jag önskat mig. Blev tidigt i säng även denna kväll, för tidigvakt på jobbet stod på schemat på måndagen också. På kvällen gick vi alla, förutom Kent men med Emma, och bowlade. Pontus vann och Emma kom tvåa och Robban vann från andra hållet ;) Efter bowlingen blev det den obligatoriska pizzabuffén på Peppes. Blev en sväng till deras stuga innan jag gick hem. Sov två timmar och kl 01 skjutsade jag och Vickan, Anna och Hampus till Gardemoen. Blev en jättemysig roadtrip, som på hemvägen inte alls höll på att gå bra :P Bilen började låta, så Vickan och jag stannade för att kolla om vi kunde se nåt. Icke då, körde iväg med det dunkade fortfarande. Skulle precis ringa Jimmy, men då försvann det :) Resten av resan gick jättebra. Pratade om allt möjligt. Var hemma runt halv 8 på morgonen, sen sov vi till 1 typ. Upp, äta lite frukost och sen ut i backen :D Mötte upp bröderna Falk och Pontus, sen var vi i backen hela eftermiddagen. Hem för lite käk och sen var det dags för Supertisdag på Knettan :D Robban hängde på också, sen så visade vi honom hur vi festar här i Trysil ;) Galet mycket röj på dansgolvet, som alltid! Vid 22 var det dags att ta sig nerför backen och vidare in på Ski Puben för lite fest. Gick hem runt midnatt, sjukt trött efter vår lilla roadtrip. Onsdagen spenderades i backen tillsammans med mina småsyskon, Pontus, Bilar och Vickan :D Väldigt trevligt och det var en kanondag verkligen. Lite blåsigt, men solen var framme hela dagen! På kvällen var det meningen att vi skulle testa på flowride, men några hade bokat så blev endast lite chill i bubbelpoolen innan vi gick hem för att äta. Bokade in en tid till torsdagen, så efter en dag i backen blev det flowride. Förstå att man var sjukt seg i benen den kvällen :P Mina bröder blev helt frälsta, så de beställde en tid även på fredagen :) Fredagen spenderades på MRT. Mamma och moster hade beställt varsin behandling kl 1, så jag följde med upp. Beställde även en massage när jag kom dit, grymt skönt! Sen satt jag i bubbelpoolen ute och väntade på att de skulle bli klara. Eftermiddagen blev väldigt lugn. Satt och kollade när brorsorna körde flowride och sedan gick vi hem och åt mat och chillade i stugan. Jag började jobba natt igår, så försökte vända lite på dygnet i fredags. Gick och la mig halv 3, men gick upp vid 9 för att säga hejdå till familjen som skulle åka hem. Lördagen spenderades framför datorn, sen sov jag två timmar innan det var dags för jobb.

Nu sitter jag i soffan och ska snart hoppa in i en dusch. Sov faktiskt till kl18.30 idag, brukar ha svårt att sova efter första nattpasset. Blev dock lite förvirrad när klockan ringde. Undrade var Emma va, eftersom hon inte låg i sängen. Men sen kom jag på att hon var på jobb och att klockan var 06.30PM och att det var eftermiddag och inte morgon :P

Näe, dags att börja tagga jobb medans alla börjar tagga utgång :P See ya, peace!

tvåtusenelva

2011 började i Orsa, i gangsterlyan hos Fe :D Middag med härligt folk, champagne vid Orsasjön på tolvslaget och sen singstar med Frida :P Sedan var det dags för sista terminen på Swedish College of Travel & Tourism :( Vi rivstartade terminen med en kryssning till Riga med rese5. Lika galen som kryssningen 2010 ;) Terminen rullade på med Kinaplanering, Affärsmannaskap och jobb för Vasaloppet.

Februari bjöd även på den roligaste barrundan ever! Frida, jag, Lili och Hanna hade gangstertema hos Frida och bjöd på världens godaste limoncello.

Söndagen den 13 mars åkte jag och Frida till Sydafrika för vår tredje och sista LIAperiod. Lätt något av det roligaste och häftigaste jag gjort i mitt liv. Nio veckor spenderade vi på Kwa Madwala Private Game Reserve. Träffade massa härligt folk, åkte på game drives, såg fyra av The Big Five, klappade en noshörning, red på elefanter, blev nästan attackerade av vilda elefanter, gjorde ett antal coffee station, åkte på galna turer med Dudley och mindre galna med Estiaan, letade efter lejonen som hade rymt, förälskade oss i kudon Kurt, flyttade runt fyra gånger, campade i Krugerparken med de andra studenterna, besökte Mozambique, besökte en secondary school, postade alldeles för många vykort som aldrig kom fram, hängde i receptionen och flög microlight-flyg. Det som var bäst med hela vistelsen var att vi lärde känna världens sötaste tjej, Cheri! <3 I miss her like crazy!

Var tillbaka i Sverige igen 14 maj, blev en snabbvisit hemma i Vimmerby för att fira Robban och sedan upp till Otown igen :D Slutspurten med Kinaplanering, avslutningsmiddag, några dagar i Stockholm och den 26 maj var det dags för vår examensresa till Kina :) Hann besöka Himmelska fridens torg, Förbjudna staden, Kinesiska muren, Shanghai, Wuzhen, Gula bergen och Hangzhou. Vi åt pekinganka, drack alldeles för mycket buckets, sjöng karaoke, shoppade, vandrade ett antal kilometer i bergen, besökte Longjins teodlingar och hade ett tårfyllt farväl på en restaurang. Ett helt underbart avslut med världens bästa reseklass, rese4!

5 juni
landade vi i Sverige igen och söta Doris bjöd mig på en natt på hotell. Däckade i sängen så fort vi kom dit, åt hotellfrukost och sen hade vi ett tårfyllt farväl på Centralen i Sthlm. Midsommar kom och jag for upp till Otown igen för att fira med Frida, Jessica och Danne samt för att flytta ut från lägenheten på riktigt. En toppen midsommar kan man lugnt säga. Började med middag på stranden, för att sedan sluta med poolparty hos Emil. Midsommardagen bjöd på underhållning av Danny och Svenne Rubins på Orsa Camping :)

Första veckan i juli spenderades hos älskade Carro i Stockholm. Hann med shopping, sol & bad, after work och utgång :) Efter den veckan var det fem veckors jobb som stod på schemat. Cafét på Stadshotellet var min arbetsplats och det var väl sådär. Cafét var endast öppet för personal, men de var ju på semester :P Jag tog mig igenom det, tack vare facebook, aftonbladet, radion och Stieg Larssons böcker. Läste förövrigt ut alla tre i somras ;) 29 juli fyllde jag 23 och det firades med jobb från kl 05.30-22.00. Men fick lite presenter när jag kom hem på kvällen :D

Augusti månad började lugnt. Mamma och pappa åkte på semester till Turkiet, så jag fick vara hund- och husvakt :P Calle var hemma också, men honom såg jag inte mycket av! 25 augusti fick jag äntligen träffa Pia igen :D Åkte upp till Bäckefors och spenderade två dagar hos henne, innan vi båda hoppade på bussen/tåget ner till Göteborg. Ett besök på Liseberg, tillsammans med Linda och lite shopping hann vi med innan Pia var tvungen att åka hem igen. Jag flyttade min saker till Annie, för hos henne skulle jag sova under min vistelse där :) Besökte även Universeum med Linda, träffade Stella och shoppade lite till. Den sista augusti var det dags för intervju för Nortlander, som sökte reseledare till Alperna i vinter. Gick jättebra och blev väldigt sugen på att dra ner dit!

Efter intervjun hoppade jag på bussen till Trysil och 1 septemeber var det dags för intervju igen. Denna gång för Park Inn Trysil Mountain Resort. Även den kändes bra, så nu var det bara att vänta på svar. När Danne hade flyttat sina saker till den nya lägenheten, taggade vi Otown! Partymusik på och volymen på max, sen var vi iväg! När jag vaknade den 2 september hade jag fått svar från både Nortlander och Trysil. Jag fick jobb hos båda :D Fick snällt tacka nej till Nortlander, för en säsong tillsammans med Bilar går ju inte att tacka nej till! ;) När jag hoppat av glädje, så var det dags för oss att bege oss till byn för att köpa biljetter till helgens höjdpunkt - Aqua Jam! Självklart blev det ett besök på SCoTT också :D Senare på kvällen kom Joel, Frida och Jessica också. Lite fest i vår stuga innan det var dags att sova. Lördagen kom och det var dags för årets Aqua Jam och säsongens första afterski. Köpte med oss lite mat och snacks och satt och chillade vid campus hela dagen. Lite halvbakis som vi var, så blev det en pizza på Centralgrillen innan vi gick hem och förfestade :) I år hade de öppnat upp nedervåningen på Hotellet, så det var mycket större på afterskin. Det var lite tråkigt, för det kändes som om att det var sjukt lite folk. Men kul hade vi ändå. Jag och Frida gick omkring och sjöng "Äre bortamatch på eran balkong?" och Joel blev sur :P Söndagen kom och det var dags att säga hejdå till Frida, Jessica, Joel och Orsa :(

September och oktober bestod av jobb i matsalen på Vimarskolan och hos pappa. 29 oktober åkte jag till Linköping för att träffa Jessica en sista gång innan jag drog till Trysil. Sov hos moster och Kent lördag-måndag, för kl 06.00 gick tåget mot Gävle där Dennis väntade. Vi satte kurs mot Trysil och 6 timmar senare var vi framme. Checkade in på personalboendet och jag träffade min roomie, Emma :) Världens sötaste tjej! Har även träffat min andra soulsista tror jag :D Vi säger allt exakt lika och exakt samtidigt :P Vickan jag är så sjukt glad att vi har träffats. Du betyder massviss för mig, love ya! <3

1 november kom och det var dags för första jobbdagen. Eller jobb och jobb, de första tre veckorna bestod av kurser, sätta saker på plats i alla rum, lära oss bokningssystemet m.m.

Första riktiga jobbdagen på MRT blev den 3 december :) De första tre veckorna var det endast speciellt inbjudna som bodde på hotellet och de visste om att vi var nya. 16 december var det dags för invigning och två dagar senare checkade våra första "riktiga" gäster in :D Julen kom och det var första julen jag inte var hemma. Det var verkligen världens sämsta jul!! För förutom att jag inte var hemma, gick en nära släkting bort natten till julafton :'( Tack till alla som var med på julafton och gjorde den lite bättre!
Jobbet rullade på och nyår kom! Jobbade till kl. 22.30, hem fort som faen och duscha, byta om och sminka sig. Sen typ sprang jag och Siri bort till Radisson och mötte upp Elin, Elin, My och Kennie :D Skålade i malibu-cola på tolvslaget, kramades och pussades, samtidigt som vi kollade på raketer! En snabbmiddag i form av en fet pommes och sedan in på T2 :D

2011 bjöd på mycket härligt skratt, nya upplevelser och nya vännskaper! Tyvärr förlorade vi även tre underbara människor :( Vila i frid Kåre, farfar och Anders <3

Ser fram emot 2012 och alla nya utmaningar och upplevelser som väntar, :*

skjorta, kavaj och röda byxor...

Säfsen

Fan, måste bli bättre på att uppdatera här :P Och det har hänt alldeles för mycket den senaste tiden för att jag ska orka berätta allt! Förra veckan var jag iaf ute tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag :D Tack alla som var med under kvällarna, det var så lätt värt att vara lite småtrött på jobbet. Fick även lära känna lite nytt, härligt folk!

Är ledig i dagarna tre nu och det känns så jävla skönt! :D Sitter dessutom hos Fe i Säfsen i skrivande stund och här stannar jag till fredag! Äntligen får jag umgås lite med henne, har inte setts sen augusti och det är inte okej! Mamma påminde mig om att det är en röd dag på fredag, så imorrn blir det visst ett besök hos närmaste systembolag ;) Måste passa på när man är i Sverige ju. Hoppas dock att några affärer är öppna på fredag, kanske dags att köpa julklappar om familjen kommer på lördag.