midsommar i Otown och Stockholmsveckan

Oj, va visst ett tag sen jag uppdaterade här! Har dock inte haft tid, åkte hemifrån för 1½vecka sen och kom hem igår. Under den tiden har jag inte riktigt velat sitta vid datorn tillräckligt länge för att blogga :P Idag är första riktiga jobbdagen avklarad och det var inga problem what so ever! lugnt som satan och jag var klar i god tid.

Midsommar iaf, spenderades i Orsa tillsammans med Frida, Jessica och Bilar samt Bilars vänner. På midsommaraftonen hamnade vi, efter en mysig middag nere på stranden, på poolparty hos Emil, Bilars kompis. Hur kul som helst och vilket hus han hade då (visserligen hans föräldrar, men ändå ;))! Hur mysigt som helst med spaavdelning i källaren, som innehöll inte bara pool utan även bastu, lounge och badtunna. Ringde efter en taxi i typ en timme, men den kom ändå inte. Blev att vi sov där, förutom Frida och Bilar som fick för sig att gå hem till honom. Galningar! :P Jag, Frida och Jessica fick skjuts hem av David runt lunch dagen efter. Frida somnade i soffan och jag och Jessica i våra sängar så fort vi kom hem. Sov fram till mamma och pappa dök upp vid 15-tiden. Blev lite jordgubbar, grädde och glass innan det var dags att börja flytta. Hann med lite innan Frida, jag och Jessica började göra oss iordning för kvällens äventyr :) Tivoli och uppträdande på campingen, så vi drog dit. Hann dit lagom till Danny uppträdde :D Sen åkte vi lite karusell och hängde i öltältet. Ganska bakis alla tre, så blev en lugn kväll. Fram tills att Svenne Rubins gick upp på scen. Jäklar vilket drag det blev och vi drogs med av det ;) Innan vi började vandra hem hann vi även med ännu en sväng i öltältet, samt lite dans :D Söndagen bestod sen av packning och städning och runt 11 åkte mamma och pappa hem, medan jag stannade kvar. Efter lite frukostmys och en sväng förbi Emil för att hämta saker, for jag och Frida till Västerås. Fridas kusin och hennes kille bjöd på fika/vin hemma hos dem :) När vi kom hem till Frida så fortsatte familjen Fredriksson och jag vindrickandet tills vi blev trötta och la oss :P

Efter en minigolfturnering på måndagen (jag kom trea :D) så åkte jag till hufvudstaden och till min fina Carro. Där har jag spenderat hela föregående vecka. Hur mysigt som helst och har hunnit med massa. Sol, bad, shopping, after work, utgång och bara härligt häng på Carros balkong :) I torsdags mötte vi upp Joel, Hillevi, Amanda, Andras och Hanna för lite after work, fredagen bjöd på middag och spelturnering med Hanna och Helena och på lördagen drog vi ut i sällskap med Frida :D Hamnade på Patricia tillslut, träffade ett gäng med trevliga killar och där stannade vi tills vakten sa åt oss att gå. 1½timme efteråt velade vi fram och tillbaka om var efterfesten skulle vara, men tillslut blev vi så himla trötta att vi åkte hem istället :P Var väl hemma runt 7-halv 8! Sov till 13-isch och sedan slappade vi framför tv:n till jag åkte hem.

Både midsommar och veckan i Sthlm har varit helt underbara :D I helgen blir det lugnt iaf, men nästa helg är det 70års kalas för mormor och Mepa. Då åker vi ner till Öland för att tillbringa helgen där med hela tjocka släkten :D

Nu ska jag fixa iordning i mitt rum här, snart kommer det bilder...! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0