south africa

Fick precis ett sms från underbara Cheri från SA! Jag saknar henne nåt galet mycket. Alla andra också för den delen! Det var en grym upplevelse att ha sista LIAn där nere. Och alla var hur trevliga och härliga som helst. En resa tillbaka dit är inplanerad, men den är inte förän i september nästa år! Aslångt kvar till det :/ Men jag har en känsla av att säsongen i Trysil kommer vara slut innan jag ens hunnit fatta att jag är där :P Det är också tack vare den säsongen som jag kommer kunna åka dit nästa år :D

Sista kvällen i SA var verkligen otroligt häftig. Vi skulle ha lite avskedsparty för mig och Frida, men det slutade med att Frida, jag, Estiaan, Lauren och Brad åkte ut och letade efter lejonhonan som hade rymt. Vi hittade aldrig henne den kvällen (det tog typ fyra dagar innan de hittade henne!) Däremot så hittade vi lejonhanen som stod böjd över en liten giraff! Hanen var känd för att vara lite lat, så att han själv hade "skaffat mat" var tydligen väldigt bra. Även om det var lite jobbigt att veta att det var en oskyldig giraff!

Nästa gång hoppas jag att få se alla i The Big Five (lejon, leopard, elefant, noshörning och buffel) Vi såg lejonen para sig, red på en av de tama elefanterna och blev nästan attakerade av de vilda, jag klappade en noshörning och vi såg en hel hjord av bufflar :) Det var bara leoparden som inte vågade sig fram!

En tur- och retur till Sydafrika tack! :*


En bild från vår galna kväll på Duck 'n Dive :D

Kommentarer
Postat av: Frida

näemen, du hittade den snyggaste av bilder också, tack vännen! :P haha! <3 :*

2011-10-06 @ 23:01:19
URL: http://fridafridolina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0