Göteborg

Det är visst lite dålig uppdatering här, men har varit så himla trött på senaste tiden så har inte orkat eller haft tid!
 
Om fyra dagar fyller jag 24, men kan inte åka hem och fira med familjen så helgen som var, har jag spenderat i soliga Göteborg med familjen och Victoria, Calles tjej :) Tog bussen från Trysil tidigt på fredagsmorgonen och var framme runt halv 5. Då hade familjen redan checkat in på hotellet. Blev en drink i lobbybaren och sen gick vi till mammas och pappas rum där jag fick öppna lite paket :D Nya mysbyxor, en skjorta, pengar, en ny kudde, en jacka, presentkort på Stadium och ett par shorts - bara massa fint! Efter att jag hade öppnat paketen och bytt om, gick vi ut för att äta mat. Vi hamnade på Hard Rock Café och beställde in massa god mat. Efter maten hamnade vi alla i matkoma, så det blev sängen typ direkt efter det :P
 
På lördagen började vi med lite shopping. Pengarna jag fick i present tog slut ;) Två linnen, en tshirt, en bandeutop och ett nytt nagellack blev det för min del. Efter en lunch gick vi tillbaka till hotellet och lämnade våra saker och sen vandrade vi bort till Liseberg :D Calle, Robban, jag och Victoria köpte varsitt åkband och sen sprang vi runt och hade hur kul som helst! Strålande sol och klarblå himmel, helt underbart! Blev middag på Tyrolen och även då blev vi sjukt mätta. Jag skulle möta upp Joel, så jag lämnade de andra och gick hem för att byta kläder. Kl 23 möttes vi upp och satte oss på ett ställe på Avenyn. Efter en drink där bestämde vi oss för att ta en liten barrunda, så Joel drog med mig på några ställen i Göteborg :) Jag skulle upp tidigt på söndagen, så skulle inte vara ute länge. När kl slog 4 var vi fortfarande ute :P Efter en hamburgare på Sibylla, fixade Joel svarttaxi och släppte av mig vid hotellet innan han åkte vidare. Hade lite problem med min nyckel till vårt rum, men när jag väl kom in och la mig i sängen somnade jag direkt!
 
Halv 9 var jag vaken på söndagen :/ Vi skulle hem till kussen Alice och hennes Göteborgsfamilj för lite fika innan det var dags att åka hem. Jättemysigt att se hur hon bor och att få träffa hennes mamma igen. Efter det gick vi runt i Nordstan och kollade lite. Blev tacobuffé till lunch och sen var det dags för mig att gå till bussen. Självklart var min buss 25min sen, vilket gjorde att jag missade bussen från Oslo kl 19.00! Fick istället vänta på nästa buss i 2½timme, vilket var tråkigt som fan. Somnade så fort jag satte mig på bussen och sov hela resan. Var framme i Trysil 01.40 och snälla Marius körde mig hem :)
 
Satte alarmet på 05.30, för kl 7 skulle jag vara på jobbet. La mobilen på nattduksbordet för att jag skulle vakna av vibrationen från mobilen, men nej då! Stängde av alarmet i sömnen och vaknade 07.02 när Marianne ringde och väckte mig!!! Första gången på väldigt länge som jag har försovit mig. Gick upp, borstade tänderna och gick till jobbet. Tur man har nära dit, var på jobb runt halv 8. Det var ingen rolig dag!
 
Nu sitter jag i sängen, börjar jobba halv 3. Dags för en dusch kanske!? //

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0