jobb, jobb og åter jobb :)

Sitter i receptionen i spa just nu, sliten som satan! Men snart får jag gå hem och sova lite :)

I helgen har vi haft NLF på besøk hos oss, en grupp på ca 350 personer. Det har varit mycket jobb, men de har varit supertrevliga så det har bara varit kul! Nu nær jag tænker efter på vad jag har gjort denna helg så består den av jobb og sømn :P I fredags børjade jag kl 08.00 i receptionen och jobbade fram till ca 16.00. Efter ett ombyte, lite nytt smink och lite rast så var det dags att hoppa in i restaurangen och hjælpa till. Serverade dricka, fyllde på buffén och plockade disk. Lite kaos i køket, men tror nog inte att gjesterna mærkte det :P Fick gå hem vid 23-tiden, før i lørdags skulle jag vara på jobb kl 8. Blev fyra timmars jobb i repan, før att sedan åka hem och vila lite. Skulle kolla på Bjørnbrøder tænkte jag, men somnade 5min in i filmen :P Trøtt? Eeeh, jaaa! Kl 16.00 var det dags att vara på jobb igen, bankett stod på schemat ikvæll! Det gick faktiskt vældigt bra :) Alla gjester var supernøjda med allt! Efter middagen så var det liveband, som spelade fram till kl 02. Fram till dess satt jag og Emma og gjorde frukostfickor till idag :) Tydligen så var det næsta omøjligt att rydda upp i multi, men nær bandet væl var klara gick det fort som fan :P Tjugo minuter, sen var all disk borta, servetterna låg i en høg på ett bord, salt & peppar-karen stod på ett stælle och ljusstakarna og blommorna stod på en vagn :) Gjorde det så lætt som muligt før de att stæda idag! Kl 02.40 ringde jag min "taxi", Marius :) Det tokregnade och jag var så galet trøtt i føtterna, hade inte han kørt hem mig hade jag betalat en taxi :P Somnade næstan direkt nær jag lagt mig i sængen og fick sova iaf fyra timmar innan det var dags att kliva upp!

Och hær sitter jag nu, har jobbat sen kl 09.30! Ska slappa hela eftermiddagen och hela dagen imorrn :P Ska iofs klippa mig kl 12, men det er ju inte så anstrængade. Mer æn att gå dit, hehe! //

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0