Peace & Love 2012 - del 1

Tillbaka i Trysil igen efter en awesome vecka i Borlänge med Vickan och Alma! Har haft en toppenvecka med fint väder, lagom med alkohol, massa bra spelningar och mys med fina vänner :) Har t.o.m. varit så fint väder att jag har fått lite färg! Det har visserligen inte varit så varmt på kvällarna och nätterna :/ Sov i mysbyxor och en hoodie, men frös ändå.

 

Vi kom till Borlänge på tisdagen, jag från Trysil tillsammans med Rebecca och Filip, Vickan från Rättvik och Alma från Stockholm. Vi möttes upp och efter mycket krångel med parkering och liknande så gick vi bort till armbandsutlämningen för att få våra band :) En lång väg tillbaka till lugna campingen, tur vi hade kundvagn :P Jag och Alma slog upp tältet medan Vickan gick för att hämta resten av sakerna. Blev en lugn kväll, mötte upp Laura och Kattis och hängde vid deras tält lite. Gick och la oss hyffsat tidigt ändå :)

Vaknade på onsdagen av att det var äckligt varmt i tältet. Satte mig i solen tills de andra vaknade :D Åt lite frukost och fixade lite med bilen och alkohol och sen var det typ dags att dra till festivalområdet för att se Timbuktu! :D Riktigt bra första spelning! Efter den sprang vi bort till Dada Life's spelning. Har inte lyssnat så mycket på dem, men Alma ville se så vi hängde på. Fy satan vad bra det var! :D Fullt ös från början till slut, från alla som var där! Hade lite smått träningsvärk på torsagen sen :P Efter Dada Life var det Roxette. Såg endast några låtar innan vi gick och satte oss i öltältet isället :) Drack lite och sedan avlsutade vi med Magnus Uggla, som tyvärr inte var så jättebra men det var kul att se honom :) Tillbaka till campingen för lite mer alkohol innan läggdags.

Vaknade tidigt på torsdagen och även denna dag bjöd på sol :D Vi kände oss rätt äckliga efter 7timmars dansande på onsdagen, så vi bestämde oss för att lägga oss och sola i närheten av duscharna och sedan ta en dusch :) Gick till festivalen lagom för att se Mumford & Sons spela. Jag hade en låt som jag verkligen ville se och såklart så började de med den, så jag missade den precis :/ Men, men. Kollade några låtar med dem och gick sedan till öltältet innan det var dags för Den svenska björnstammen. Vi avslutade dagen med en grym spelning från Veronica Maggio, där både Petter och Daniel Adams-Ray dök upp :D Jag hade tyvärr fått en hemsk huvudvärk under spelningen, så för min del blev det raka väg i säng medan Alma och Vickan fortsatte kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0