Dubai - part four

Lördagen var sista dagen som vi kunde göra något på, för vi hade redan bestämt att eftersom vi skulle lämna Dubai på söndagen skulle det vara en chilldag. Efter frukosten på lördagen åkte vi till stranden, eftersom vi fortfarande inte hade varit där. La ut våra handdukar och tog ett dopp. När vi väl skulle smörja in oss med lite solskyddsfaktor var det sand överallt. Jag hade dessutom små blåsor på foten från fredagen och salt och sand i såret var inte skönt. Vi både började ångra val av dag att åka till stranden :P Vi låg och svettades ett tag, tills jag började få ont i huvudet och behövde både vatten och mat. Gick bort till Jumeirah Beach Hotel för lite lunch. Vi kände oss båda mycket piggare efter lunchen. Vandrade tillbaka till stranden och la våra saker på första bästa plats. Hoppade i vattnet direkt och bara låg där och njöt. Plockade snäckskal och tog massa fina bilder innan vi duschade av oss och satte oss i en taxi tillbaka till hotellet. Ikväll var det dags för utgång, så det blev en två timmars powernap innan vi började festa. Drack passoadrinkar, malibu-cola och passoa-shot och var lite salongsberusade när vi väl gick till restaurangen :P Middag på Bice, med utsikt över fontänen - hur mysigt som helst och så jävla gott det var! Messade vår Hummerchaufför Ali, som kom, tillsammans med sin polare, och hämtade upp oss i sin Hummer ;) Vi ville ute och dansa, så vi drog till Marina Club. Fanns tre olika klubbar där, vi gick till Boudoir, ett hip hop och r'n'b ställe. Dansade hela natten lång, eller iaf två timmar innan de stängde :P Åkte Hummer hem, tackade och sa hejdå till killarna. Vet inte vad klockan var när vi somnade, blev väl ca fyra timmars sömn.
Sjukt trötta och bakis tog vi oss ändå upp till sista frukostbuffén på söndagen. Ingen av oss åt speciellt mycket, lite frukt och juice typ. Upp till rummet för att sova en timme innan det var dags att börja packa. Vi checkade ut och lämnade bagaget i receptionen. Båda hade bränt sig rätt rejält på lördagen, så vi la oss i skuggan. Vickan sov lite och jag läste en bok. Beställde lite lunch och smoothies och chillade lite till. När jag tröttnade, tvingade jag upp Vickan och köpte en flaska vatten. Duschade och gjorde oss iordning och sedan gick vi bort till Dubai Mall för att shoppa en sista gång. Egentligen skulle vi på kvällssightseeing, men den struntade vi i och shoppade lite till. Åt middag och kollade på fontänshowen en sista gång, innan vi gick tillbaka till hotellet för att försöka få ner allt vi hade shoppat i väskorna. Hade beställt transfer från hotellet vid 21.30. Vid 22 hade den fortfarande inte kommit, så de fixade en sista-minuten lösning tror jag. Vi kom i vart fall till flygplatsen och insåg att vi båda hade kollat fel på biljetten. Vårt plan skulle inte alls lyfta vid 01.30 som vi trodde, utan 02.30!!! Fyra timmar spenderade vi på flygplatsen, men det var ju tur att det inte var åt andra hållet :P De timmarna gick ganska fort dessutom! Vid den här tiden var vi båda helt slutkörda, tror vi båda däckade på planet så fort vi satt oss. Vi sov gott på planet hem, vilket gjorde att resan dessutom gick mycket snabbare :D

Veckan har verkligen varit helt underbar! Har varit grymt kul att spendera den med Vickan :D Tack för allt babe, kommer sakna att inte kunna träffa dig varje dag nu. Love <3