Dubai - part two

Vi vaknade upp rätt möra i kroppen på tisdagen. Denna dag bestämde vi oss för att åka på sightseeing :) Tanken var att åka till Abu Dhabi också, men när vi insåg att det tog två timmar dit så ångrade vi oss. Istället blev det en heldag i Dubai. Det var äckligt varmt på den där bussen, för man måste ju såklart sitta ute! I priset ingick också en timmes båttur på floden, så vi hoppade av bussen och satte oss på båten. När vi sitter där och väntar på att båten ska avgå, så inser vi hur trötta vi är och att vi inte alls vill åka båt. Hoppade av båten och stod och väntade på nästa buss som skulle gå. Den bussen kom inte, så vi fick snällt stå och vänta på den sista bussen för dagen. När den kom så kunde den endast ta oss till startplatsen och det var inte ens åt vårt håll. Fick istället leta efter en taxi. Blev en liten powernap men sen var det dags att göra sig fin inför kvällen. Vi tog taxi (som vanligt) till Jumeirah Beach Hotel och hamnade på en mexikansk restaurang. Margaritas och texmex, hur bra som helst :) Ännu bättre om drinkarna hade smakat bra! Idag skulle vi till en klubb, så var det bara :P Servitrisen tipsade om 360, en bar som låg vid vattnet. Vi gick dit och drack varsin drink, men det var inget dansgolv. Träffade på två killar och hängde lite med dem. Alla fyra åkte vidare till en annan bar, fast vi bad om att åka till ett dansställe. Hängde lite där innan vi blev alldeles för trötta, eller rättare sagt jag blev för trött :P
onsdagen hade vi bokat ökensafari på eftermiddagen och bestämde därför att det inte var någon idé att åka till stranden denna dag, utan det blev istället poolen. Vi gick till Dubai Mall för att äta lite lunch och sen tillbaka till hotellet för att vänta på transfern till öknen :) Väl på plats där safarin startade bytte vi bil till en fyrhjulsdriven jeep. Jag och Vickan hamnade längst bak och fy fan vad kul det var! :D Vi satt och skrattade hela tiden medan chauffören tog oss upp och ner för sanddynerna. När vi kom fram till campet fanns där lite olika saker att göra fram tills det var dags att åka hem igen. Vi "red" på kameler (jag skriver "red" för att det tog max en minut och sen var det över), höll och fotades med en falk, gjorde en henna-tatuering på handen, försökte åka sandboard, kollade på magdans, åt mat och satt på en sanddyn och chillade.

Resan tillbaka var också riktigt kul :) När vi väl skulle åka tillbaka till hotellet fick vi inte åka samma buss som dit, för han skulle till marinan och där bodde inte vi. Istället skulle vi åka med en annan buss, så vi satte oss i den och väntade på att flera gäster skulle komma. I väntan på dem kommer ägaren till Hummern som stod där och i den fanns två platser över. Gissa vilka som fick dem?! ;) VI!!! :D Överlyckliga hoppar vi in i den och vi blir avsläppta sist. Ali, vår chaufför, gav oss sitt nummer och sa att vi skulle ringa om vi skulle ut någon dag. Den kvällen blev det verkligen ingen utgång, helt slutkörda somnade vi ganska fort när vi lagt oss i sängen :P