Dubai - part one

Hemma i Sverige igen efter nio helt underbart roliga dagar i Dubai tillsammans med Vickan! Vi har haft det så galet bra och gjort så massa roliga saker :)

Vi landade i Dubai tidigt, tidigt på söndag morgon och var väl framme på hotellet runt 4-tiden. Receptionisten Laban skrev fel rumsnummer så var bara att åka ner till receptionen. Den andra receptionisten bad om ursäkt säkert tio gånger, klickade lite i vår bokning och helt plötsligt var vi uppgraderade till business class med utsikt mot Burj Khalifa :) Tack och bock för det! Vi sov till 12 ungefär och bestämde oss för att idag blir det en chilldag på hotellet. Tog hissen ner till poolen och möttes av en värmebölja så fort vi klev utanför dörren ut :P La oss i varsin fatboy vid poolen och tog ett dopp var 10:e minut kändes det som. Hela veckan har bjudit på minst 35graders värme på dagen och ca 30 på kvällen! På kvällen åt vi ceasarsallad på Infinity bar på hotellet och drack konstiga drinkar :P
Efter en god frukostbuffé på måndagen, la vi oss vid poolen för att få lite färg :) När det var dags för lunch, lämnade vi solen och gick bort till Dubai Mall som låg 10min från hotellet. Sjukt stort, tror inte ens vi var överallt och då var vi ändå där ett antal gånger :P Efter lunch och lite shopping för Vickans del, gick vi tillbaka till hotellet för att duscha och göra oss iordning för middag ute och sen en utgång. Vi fick tips från repan att åka till Zuma, men det var en timmes väntetid för att få bord. Vi hoppade in i en taxi och frågade var man skulle åka för att få både restauranger och nattklubbar. "Marinan" sa han och körde oss dit. Väl där inser vi att ingen restaurang är licenserade och har därför ingen alkohol till försäljning. Efter middagen så gick vi nerför gatan för att hitta nattklubbarna som han tipsade om, men inte var de där iaf. Efter typ 40minuters promenerande gick vi till Ritz bara för att ta en drink. Hamnade i deras lobbybar där en pianist spelade, samtidigt som de visade en fotbollsmatch på tv :P

Vi gjorde ett sista försök att hitta en nattklubb och hoppade in i ytterliggare en taxi och bad honom köra oss till en nattklubb. Han släppte av oss vid ett hotell som hade två stycken nattklubbar. Den som verkade bäst hade såklart ett private party denna kväll och den andra hade lite finare dresscode. Vi gav helt enkelt upp och bestämde oss för att gå hem, för vi såg ju Burj Khalifa och det låg precis vid vårt hotell. Efter 1½ timmes vandring tog vägen slut och vi fick åka taxi för fjärde gången den kvällen. Var hemma på hotellet runt kl 3 och däckade direkt.