surprise

Sitter hos familjen i Vimmerby i skrivande stund :) Överraskade mor och far i lördags med att komma hem. Åkte med Robin till Göteborg, därifrån blev det nattbuss till Linköping och sen fick Calle hämta mig där. Var hemma runt halv 5-5 på morgonen, en del bus och pussandes med hundarna och sen fick jag väl ca en timmes sömn innan pappa gick upp, då gick jag också upp och ut i köket och sa hej :) Haha, han blev jättechockad! Och glad såklart! Han hade hört när vi kom på morgonen, men såklart inte trott att det var jag! Mamma hade sovit hos en väninna i Hultsfred, så när hon kom med bussen till resecentrum åkte jag ner och hämtade henne istället för pappa. Först såg hon bara bilen, men när jag kom närmre såg hon att det var jag :) Samma reaktion som pappa! Calle och Robban visste att jag skulle komma, någon var ju tvungen att hämta mig i Linköping ;)
 
Det blev tacos till middag i lördags, innan Robban skulle till Arlanda och hämta en kompis. Senare på kvällen var jag, mamma och pappa på nya Bond-filmen. Har inte tyckt att Daniel Craig varit så bra som Bond, men den här filmen gillade jag :) I söndags var jag, mamma och moster på tipspromenad. Strålande sol ute, så det blev en härlig promenad. Jenny fick flest rätt, sen jag och sist mamma. Resten av söndag blev det chill framför tv:n med lite rosé och lite smått&gott. När jag gick och la mig fick jag samtal från underbara Trysil, där det var Halloweenfest. Det gick tydligen vilt till, då Rasmus fick åka ambulans och sy! Igår var jag och klippte mig, ÄNTLIGEN! Blev såklart kort igen, det är nog inte menat att jag ska ha långt :P Det blev precis som jag ville, så jag är supernöjd! Efter det mötte jag upp Jenny, August och Hugo för en fika på Bakfickan. En snabbfika, eftersom småkusinerna tyckte det var tråkigt att sitta still. Blev en promenad ner till Lekia för att Hugo skulle få peka ut saker han önskade sig i present, vilket var typ hela affären! Nu när jag är hemma så får jag alltid välja mat :) Igår blev det kroppkakor - mums!! Hur gott som helst, blir lunch idag också ;) Efter maten drog jag och Calle till Träningshuset. Det var länge sen jag körde styrketräning på gymmet, men det gick bra. Fick t.o.m. mersmak, kanske man ska skaffa sig ett gymkort på Spenst trots allt?!? Har lite träningsvärk idag och snart ska jag ta med hundarna ut på en springtur. Får se om det blir gym med Calle eller Zumba med mamma och Jenny ikväll, men träning ska det bli! Beach 2013 kanske inte är ett svårt mål ändå? ;)
 
Imorgon bär det av tillbaka till Trysil igen, men först blir det middag hos mormor och Mepa :D Nästan alla från mammas sida kommer, så det ska bli kul! Efter middagen tar jag tåget upp till Stockholm och sen nattbuss till Oslo. Lätt värt det, då Vickan också ska ta den bussen! :D Vi vet att det är nattbuss och vi kommer sova, men inte hela vägen ;)  Tyvärr har jag 6timmar i Oslo innan Trysilekspressen avgår, men det pratades om frukost med Alma innan Vickan måste till jobbet. Så de sex timmarna borde gå fort, tiden går ju alltid fort när man inte vill det!
 
Nu ska jag ladda upp för en runda med vovvarna :) // E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0